‌آنچه علم در مورد ارتباط ذهن و روح می گوید

‌توسط کریستن راجرز ، CNN

 

‌کارول کوچون در طول بستری چهل و دو روزه ی همسرش در اثر کرونا دعا میکرد.

‌راب کوچون مستعد بیماری های ریوی حدود چهار روز بود که احساس مریضی و تنگی نفس می کرد. روز سه شنبه ۱۷ مارس پس از بستری در بیمارستان فلوریدا بیماری او پنومونیای مضاعف تشخیص داده شد.

‌روز بعد آزمایش ویروس کرونای او مثبت شد. روز جمعه ، راب به * ادونت هلث اورلاندو در مرکز شهر منتقل شد تا بتواند لوله گذاری کند. در تاریخ 29 مارس ، پس از انسداد مخاط های ریه ، برای سه بار علائم حیاتی اش را از دست داد.

 

• در طول اقامت راب ، کارول احساس تنهایی ، ناراحتی ، نگرانی و ترس از چیزهای ناشناخته کرد. وی به عنوان یک مسیحی با ایمان برای بیش از 40 سال ، به دعا کردن با خدا و مراقبه با کتاب مقدس روی آورد.

 

‌کارول گفت: "من فکر می کنم این احتمالاً من را دلگرم کرده است." "این لحظه ها باعث آرامش من شد . من فکر می کنم دوباره مرا متمرکز کرد و به من یادآوری کرد که این از دست من خارج است."

 

‌کارول به تنهایی و در کنار خانواده عبادت می کرد ، بیشتر خدا را در حال زانو زدن می خواند. کارول گفت ، هدف تغییر خواست خدا نبود. "خداوند قبل از وقوع این امر را کنترل می کرد."

 

‌هدف این بود که خواسته های خود را تسلیم کند و خود را با خدا همسو سازد تا هرچه را که خدا می گوید بشنود. وی گفت: "من می دانم که این یک مکالمه دو طرفه است." "من واقعاً احساس آرامشی الهی کردم که به من می گفت که نباید حتی ذره نگران آن باشم. بنابراین نگران نباشم. من معمولاً یک برنامه ریز هستم ، اما می دانستم که خدا برنامه ای دارد."

 

‌او بیمار Covid-19 بود. کارول اتاق بیمارستان او را تمیز کرد. پیوند غیر منتظره آنها جان او را نجات داد.

 

‌ادونت هلث ، یک سیستم بیمارستانی مبتنی بر ایمان ، بازدیدهای مجازی بین راب و کارول را تسهیل می کرد ، از طریق آن کارول و خانواده می توانستند دعا کنند و راب را تشویق کنند. راب گفت: او از نیمه هشیار بود ، اما بعضی از این لحظات را به خاطر آورد.

 

‌کارول و راب عبادت را یکی از عواملی دانستند که منجر به بهبودی وی شد. راب اکنون به خانه بازگشته و بهبود یافته است.

 

‌کوچون ها تنها افرادی نیستند که در مورد پیامدهای مربوط به همه گیری دعا می کنند. در ماه مارس ، مرکز تحقیقات پیو گزارش داد که در یک نظرسنجی ، 55 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته اند که برای پایان ویروس کرونا دعا کرده اند.

 

‌اکثریت آمریکایی ها به طور کلی و مسیحیان ایالات متحده که به طور خاص عبادت روزانه می کنند، در هنگام شیوع به عبادت متوسل شده اند. اما برخی که به ندرت عبادت می کنند یا هرگز عبادت نمیکنند ، و افرادی که به هیچ مذهبی تعلق نداشتند عبادت را شروع کرده اند.

 

‌برد بوشمن ، استاد ارتباطات در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "مردم معمولاً در موقعیت هایی که احساسات منفی شدیدی مانند خشم ، اندوه یا ترس را تجربه می کنند ، به عبادت متوسل می شوند." "همه این موارد در هنگام شیوع همه گیری رایج است. مردم همچنین وقتی احساس می کنند چیزی از کنترل آنها خارج است ، دعا می کنند و نیاز به کمک" یک قدرت بالاتر "دارند.

 

‌با وجود تعداد زیادی از آمریکایی ها که هرازچندگاهی عبادت می کنند ، تحقیقات علمی در مورد فواید سلامتی محدود است. اما بر اساس آنچه علم نشان داده است ، عبادت می تواند به کاهش استرس ، تنهایی و ترس کمک کند.

 

‌مطالعه عبادت سخت است

 

‌کوین مسترز ، استاد روانشناسی سلامت بالینی در دانشگاه کلرادو ، دنور ، گفت که مطالعه عبادت به چند دلیل چالش برانگیز است.

 

‌وی گفت: بسیاری از دانشمندان نسبت به هر چیز مذهبی بسیار بدبین هستند. همچنین مواردی وجود دارد که باید در طول مطالعه بر آنها غلبه کرد ، وی گفت: عبادت چیست؟ آیا محققان می توانند به گزارش خود اعتماد کنند؟ آیا منظور همه شرکت کنندگان از "دعا" یک معنی است یا برخی فکر می کنند، در حالی که دیگران رسماً دعا می کنند؟ اگر دانشمندان عبادت را در آزمایشگاه مطالعه می کنند ، چگونه مطالعه را انجام می دهند ؟

 

 

‌وی افزود: بسیاری از محققان علاقه مند به مطالعه طولانی مدت عبادت نیستند ، عاملی که با بودجه ناچیز تحقیقات کمک نمی کند. کمبود مطالعات به این معنی است که هیچ روش مستقیمی وجود ندارد که بتوان از آن برای مطالعات بیشتر و دقیق تر استفاده کرد.

 

‌علاوه بر این ، دانشمندان نمی توانند خدا را به عنوان مکانیزم همانند یک داروی جدید یا یک روش جراحی جدید مطالعه کنند - بنابراین یافتن فرایندی که بتواند هر نتیجه ای را توضیح دهد دشوار است.

 

‌مسترز گفت: "علم ،آزمایش روابط ، فرایندها و سازوکارهای قابل مشاهده است."اما تقریباً طبق تعریف ، عبادت، همانطور که در این مطالعات عملیاتی تبیین شده است ، دخالت خدا یا موجودی بالاتر را فرا می خواند ، چیزی خارج از مرز پدیده طبیعی ، که علم واقعاً نمی تواند آن را مطالعه کند."

 

‌با این حال ، علم می تواند نتایج اعتقاد به خدا را به جای وجود او مورد مطالعه قرار دهد - در چنین مطالعه ای ممکن است این مسئله مطرح شود که آیا افرادی که به خدا بسیار اعتقاد دارند کیفیت زندگی بهتری نسبت به افرادی که به خدا ایمان ندارند گزارش می کنند؟

 

‌همچنین اثبات اینکه منافع ناشی از دعای شفاعت از راه دور است ، یا هنگامی که افراد به گروههایی تقسیم می شدند که نمی دانستند برای که دعا می کنند یا نمیدانستند برای که دعا می کنند ، دشوار بوده است.

 

‌مسترز گفت: " در این مطالعات به معنای واقعی، آزمایش عبادت با حذف هرگونه توضیح طبیعی (به عنوان مثال ، حمایت روانی) بود که می تواند تفاوت های قابل توجهی را بین گروه ها ایجاد کند."

 

‌مسترز اضافه کرد ، "مشکل عمده" دیگر در مورد مطالعات دعای شفاعت از راه دور این است که محققان نمی توانند مردم را از دعا برای افراد تحت نظر(که برای آنها دعا نمی شود) منع کنند.

 

‌مسترز توضیح داد: "تصور کنید یک مطالعه دارویی اثرات ضد افسردگی جدید را آزمایش می کند. شرکت کنندگان به گروه های درمانی (داروی جدید) و کنترل (دارونما) اختصاص می یابند." "اما اگر کسانی که در گروه کنترل قرار دارند نسخه داروی ضد افسردگی موجود را تهیه کنند ، اکنون آنها تحت درمان هستند. یافتن هیچ تفاوتی بین گروه ها تعجب آور نیست."

 

‌تقویت آرامش ، کنترل و پشتیبانی

 

‌با توجه به محدودیت ها ، دشوار است تشخیص دهیم که آیا تسکین روحی و روانی که برخی از افراد با دعا احساس می کنند ناشی از توجه عمیق خود به موجود دیگری است ، یا اینکه این تسکین توسط خدای متافیزیکی مداخله گر و برداشتن بار ذهنی تأمین می شود.

 

‌مطالعات قبلی دعا را با احساس آرامش ، دلگرمی یا حمایت اجتماعی همراه می کرد.

 

‌مسترز گفت: "ما اکنون کاملاً آگاه هستیم که تجارب روانشناختی از نزدیک با فرآیندهای مهم فیزیولوژیکی ، از جمله عملکرد سیستم ایمنی بدن ارتباط دارند." "تا آنجا که عبادت می تواند بر آن فرایندهای روانشناختی که ما داریم تأثیر بگذارد ، توضیحات بالقوه طبیعی برای چگونگی تأثیر عبادت بر سلامتی است."

 

‌دکتر کریستینا پوچالسکی ، استاد پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه جورج واشنگتن و مدیر انستیتوی معنویت و سلامت دانشگاه جورج واشنگتن گفت : مردم به چند دلیل دعا می کنند.

‌آنها برای نتایج خاص دعا می کنند. اشتیاق و رنج خود را در یک زمینه رابطه ای برای قدردانی و برای تأمل به اشتراک بگذارند.

 

‌رایان برمنر ، استادیار روانشناسی در دانشگاه سنت توماس در مینه سوتا ، گفت: دعا می تواند حس ارتباط را تقویت کند ، خواه به یک قدرت بالاتر ، آنچه که شخص در زندگی مهم می داند و یا ارزش های او باشد.

 

‌عبادت می تواند احساس انزوا ، اضطراب و ترس را نیز کاهش دهد.

 

‌برمنر گفت: "آیین ها به طور کلی عملکرد آرام بخشی دارند." "آنها میتوانند ذهن را از ورود به وضعیت های بغرنج حاصل از نگرانی های بیهوده باز دارند و به ما احساس تأثیر یا کنترل بر چیزی می دهند که در نهایت قابل کنترل نیست."

 

‌یک مطالعه در سال 2009 در مورد تأثیرات عبادت بر افسردگی و اضطراب نشان داد که اعضای یک گروه میزان افسردگی و اضطراب کمتری دارند و بعد از جلساتی که برای یکدیگر دعا می کنند ، نسبت به گروه کنترل (که هیچ جلسات عبادتی نداشتند) خوش بین ترند. 

 

‌بیشتر یافته ها در مورد فواید عبادت از طریق مطالعاتی انجام شده است که در آن افراد به صورت گروهی دعا می کنند (دعای شفاعت). برمنر گفت: "بین دینداری و سلامتی و خوشبختی ارتباطات شدیدی وجود دارد ، اما تنها با حضور در خدمات پیش بینی می شود."

 

‌استادان گفتند ، حمایت اجتماعی و بهبود تنهایی می توانند مکانیسم هایی باشند که سبب مزایای دعای شفاعت می شوند.

 

‌ عبادت در مقابل مراقبه

 

‌برمنر گفت ، دعا و مراقبه می تواند اشتراکات زیادی داشته باشد. هر دو ممکن است باعث افزایش هوشیاری و جلوگیری از نگرانی بیش از حد شوند.

 

‌اما آنها به طور سیستماتیک متفاوت هستند ، زیرا دعا مستم کار با افکار و شرایط است در حالی که مراقبه بر پاکسازی ذهن متمرکز است. پاچالسکی گفت ، دعا همچنین به معنای زمینه رابطه با موجودی بالاتر است تا سفر انفرادی. دعا در ارتباط با خدایی که باعث می شود فرداحساس محبت و حمایت کند ، ممکن است در کنترل استرس و چالش های زندگی کمک کننده باشد.

 

‌مطالعه که اشکال سکولار و معنوی مراقبه در مقایسه نشان داد که گروه مدیتیشن معنوی نگرانی کمتر و مثبت تر نسبت به دو گروه دیگر بود. در مراقبه سکولار ، شرکت کنندگان بر روی کلمات یا متن های تأیید خود متمرکز بودند. گروه مراقبه معنوی بر روی کلماتی تمرکز کردند که ذات پر مهر خدا را توصیف می کنند.

 

‌هنگامی که شرکت کنندگان برای یک آزمایش دست خود را در آب نزدیک به انجماد فرو بردند ، گروه مدیتیشن معنوی درد را تقریباً دو برابر بیشتر از گروه های دیگر تحمل کردند.

 

عبادت می تواند خشم و پرخاشگری را کاهش دهد

 

‌یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که عبادت می تواند به کاهش خشم و پرخاشگری کمک کند. در یک سری آزمایشات که در آن شرکت کنندگان یا برای یک غریبه ، شخصی که آنها را عصبانی کرده یا یکی از دوستان نیازمندشان را دعا می کردند یا فکر می کردند ، اعضای گروه دعا بعد از تحریک کمتر احساس خشم و پرخاشگری می کنند.

 

‌مطالعه دیگری نشان داد که وقتی نامزد ها و همسران برای یکدیگر دعا می کنند ، آنها تمایل کمتری به پرخاشگری و تمایل به بخشش دارند.

 

‌بوشمن ، از دانشگاه ایالتی اوهایو ، یکی از نویسندگان این مطالعه در سال 2011 ، گفت: "عبادت ممکن است به مردم کمک کند تا از " جنبه "یا از منظر دیگری موقعیت ها را ببینند .

 

‌بر اساس مطالعه ای که بر روی بازماندگان طوفان انجام شده است ، همه پس از یک فاجعه دعا می کنند.

 

‌برمنر ، که اولین نویسنده مطالعه 2011 بود ، گفت: رفتارهای نشان داده شده هنگام دعا، مخالف رفتار های زمان جنگ یا پرواز یا هنگام خطر یا درگیری است. وقتی خطر را حس می کنید ، حساس شده و بر دنیای خارجی متمرکز می شوید. وقتی نماز می خوانید ، در درون خود متمرکز شده اید و سعی در آرامش و تمرکز دارید.

 

‌با این حال ، ممکن است همه انواع دعاها به یک شکل عمل نکنند - وقتی بیماران بستری در بیمارستان خدا را به عنوان یک حامی مهربان ارزیابی میکنند ، سلامت روحی و جسمی آنها بهبود می یابد . اما وقتی آنها خدا را مجازات کننده تصور کردند یا از خدا عصبانی بودند ، سلامتی آنها کاهش یافت.

 

‌به گفته کارشناسان ، این مورد به مطالعات بیشتر در آینده نیاز دارد

 

‌استادان گفتند ، علاوه بر علاقه تحقیقاتی و بودجه ، چند روش مختلف می تواند به طور بالقوه یک مطالعه با کیفیت در مورد تأثیرات اعتقاد به عبادت بر سلامت روانی انجام دهد.

 

‌مطالعات طولی - که به مرور افراد را دنبال می کند و در چندین نقطه داده ها را جمع آوری می کند - برای تعیین اینکه آیا عبادت باعث سلامتی خوب یا ضعیف می شود یا در وهله اول لازم است یا نه ، لازم است. اگر بیشتر فرد را آرام و متمرکز نگه دارد ، عبادت کردن بیشتر می تواند با نشاط همراه باشد ، اگر شخص دعا کند زیرا بیمار و نگران است و با بیماری همراه است.

 

‌مطالعات می تواند عوامل فیزیولوژیکی را نیز اندازه گیری کند ، تا تعیین کند که آیا عبادت روند فیزیولوژیکی پیش بینی نتایج سلامتی را تسهیل می کند؟

 

‌مطالعات ارزیابی لحظه ای اکولوژیکی ، که به افراد امکان می دهد اقدامات را در زمان حال به صورت مجازی ضبط کنند ، به طور منظم به دنبال ارتباط بین عبادت و سلامتی است.

 

*Advent health

__________________________

‌ترجمه شده از خبرگزاری CNN

 

کودکان و مفاهیم انتزاعی

خلاصه ای از دیدگاه کارل یوستا یونگ در ارتباط با دین

خلاصه ای از دیدگاه زیگموند فروید در ارتباط با دین

، ,  ,عبادت ,دعا ,یک ,کند ,می کنند ,دعا می ,می تواند ,است   ,کنند ، ,گروه مدیتیشن معنوی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تزریق بوتاکس آشپزی داغ نحن الصامدون✌ فروشگاه کتاب و جزوه دانلود کتاب اصول بیهوشی میلر فارسی اینترنت مخابرات شهرک طالقانی ماهشهر wikimediafoundation وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد بانک اطلاعات کاداستر دانلود رایگان بهترین فیلم ها با لینک مستقیم